Heb je slaapgebrek?

Kijken waarom uw beddengoed vaak de oorzaak kan zijn van slaapgebrek

Een van de eerste dingen waar u rekening mee moet houden als u moeite heeft met slapen, is de kwaliteit en de leeftijd van uw matras. In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, gaan matrassen niet eeuwig mee, omdat de veren na verloop van tijd slijten en de kwaliteit van de matras verslechtert, wat van invloed zal zijn op uw slaap. Zorg ervoor dat je je matras om de paar maanden omdraait, want dan gaat de matras langer mee, omdat je de meest gebruikte ruimtes roteert.

Hoe u ’s nachts beter slaapt!

Merk je dat je ’s nachts nogal wat woelt en draait? Of misschien wordt u ’s ochtends wakker en voelt u zich nog steeds niet verfrist of merkt u dat u vroeg op de dag zonder energie komt te zitten. Als een van deze dingen u bekend voorkomt, krijgt u misschien geen goede nachtrust. Hoewel dit een veelvoorkomend probleem is bij veel volwassenen, is het goede nieuws dat je de rest van je leven niet te maken krijgt met slaap van lage kwaliteit. Er zijn zelfs veel stappen die u kunt nemen om te leren hoe u ’s nachts beter kunt slapen. Hier is een blik op slechts een paar van hen.

Let op je dieet

In veel gevallen zijn slechte voedingskeuzes een sleutelfactor in slaap van lage kwaliteit. Naast het vermijden van cafeïnehoudende producten binnen de twee uur voordat je naar bed gaat, moet je ook late night snacks vermijden. Niet alleen zijn late night snacks slecht voor je taille, maar als je de gewoonte aanneemt om in je nachtelijke munchies te kruipen, zal dit ook je slaappatroon verstoren.

Trainen

Door overdag aan lichaamsbeweging te doen, blijft uw lichaam gezond en wordt het ook aangemoedigd om ’s nachts te slapen. Vaak kunnen we niet in slaap komen, simpelweg omdat er te veel ongebruikte energie in ons opgesloten zit of omdat we te veel aan onze hoofden hebben. Door te sporten verdwijnt die overtollige energie en verlicht het stress, waardoor je ’s nachts beter kunt slapen. Zorg ervoor dat u niet binnen een uur voordat u naar bed wilt gaan sporten, omdat de adrenaline die u opbouwt door inspanning uw probleem verder kan verergeren.

Gebruik je bed alleen om te slapen

Veel mensen houden ervan om dingen te doen zoals televisie kijken, lezen of zelfs in bed eten, maar al deze activiteiten trainen de hersenen om het bed te zien als bedoeld voor andere dingen dan slapen. Daarom moet u niets anders doen dan slapen terwijl u in bed ligt.

Behandel snurken

Voor veel mensen die ’s nachts slecht slapen, is een snurkprobleem de hoofdoorzaak. Zelfs als je je niet realiseert dat je snurkt, kan het zijn dat je het doet en jezelf ’s nachts wakker maakt. Met behulp van snurkbehandelingsmechanismen, zoals het Snore Guard-mondstuk, kunt u uw luchtwegen openen en snurken voorkomen, zodat u elke nacht kunt genieten van een vredige rust.

Wat u moet weten over slaaptekort

Als je ouder bent dan ongeveer 28, weet je waarschijnlijk al hoe moeilijk het is om te functioneren de dag nadat je minimaal hebt geslapen. Als je niet ouder bent dan 28, nou, je tijd komt eraan.

Onderzoekers ontdekten dat het verhogen van je slaap van 7 tot 8 uur het mentale functioneren tot op zekere hoogte kan verminderen, net zoals minder uren slapen kan doen.

Natuurlijk hebben we geen etiketten die ons vertellen hoeveel we moeten slapen, maar er is geen raketgeleerde voor nodig om te vermoeden dat je aandacht moet besteden aan de signalen van je lichaam.

Interessant genoeg is slaapgebrek sterk gecorreleerd met gebrek aan slaap. Sommige mensen die proberen af ​​te vallen, melden een betere voortgang van het gewichtsverlies wanneer ze de rust krijgen die hun lichaam nodig heeft. Als je moeite hebt om die paar extra kilo’s kwijt te raken, is het de moeite waard om ervoor te zorgen dat je volledig uitgerust bent voordat je meer calorieën gaat verminderen.

Het lichaam is extreem verfijnd en zal je laten weten wanneer het vermoeid is en slaap nodig heeft. Luisteren!

Slaaptekort is schadelijk voor je gezondheid

Slaaptekort is een van de gemakkelijkste manieren om je gezondheid en je lichaamsbalans te verstoren. Hoewel laat opblijven en feesten leuk is – en laten we eerlijk zijn, we houden er allemaal van om los te laten – kan het een zeer negatief effect hebben op het lichaam en zijn vermogen om te functioneren.

Slaaptekort berooft je van je optimale leven

Onder de dingen die je in je leven kunt beheersen, zou slaap bovenaan je lijst moeten staan. Het lijkt alsof we in ons drukke leven voldoende geven.

slaap korte metten, en het is zeker in ons nadeel. Laat opblijven en feesten kan leuk zijn, en laat opblijven om te werken kan ons helpen in onze carrière, maar het kan onze gezondheid ernstig schaden.

Als u niet zeker weet of u aan slaapgebrek lijdt, vraag uzelf dan af of u verwardheid, geheugenverlies, hoofdpijn, bloeddoorlopen ogen, prikkelbaarheid, trillende handen, hoge bloeddruk en meer ervaart? Misschien wilt u uw slaapgewoonten evalueren!